dijous, 29 de novembre de 2018

Cicle superior visita Montlanc

El dimecres 28 de Novembre de l’any 2018, vam anar a Montblanc amb un autobús que ens va deixar a la plaça de Sant Francesc.
Allà vam estar jugant una estona i també vam esmorzar.
Després va venir el la nostra guia i vam entrar a la ciutat medieval, on vam pujar a una de les 12 torres que hu ha. Allà ens va explicar la nostra guia com atacaven i com es defensaven els arquers.
Després va, estar caminant pel poble fins que vam arribar a la plaça gran, que estava situada a la vora del centre de Montblanc (la plaça del mercat o plaça major)., on ens van ensenyar com venien els cereals, per capacitat, en aquella època.
Més tard van anar a dues esglésies que es deien Sant Miquel i Santa Magdalena, on vam veure les diferències entre les dues i ens van explicar una mica la història.

Joan Marc Solé (alumne de 6è de primària)

El Dimecres 28 de novembre, cinquè i sisè vam anar a Montblanc, un poble medieval, on la llegenda diu que Sant Jordi va matar al drac.
Vam anar a una de les torres de la muralla, ens van ensenyar com es defensaven des de les torres. També vam anar a la plaça major, on abans es deia la plaça del mercat, des deia així perquè allà feines els mercat. Ens van ensenyar que abans mesuraven els grams en un bol i allà mesuraven els cereals.
Vam anar a dues esglésies, una es deia Sant Miquel i l’altra Santa Maria. Ens van ensenyar les diferències que tenen i amb quin estil arquitectònic estaven construïdes. Vam aprendre molt.

Noa Donisa (alumne de 6è de primària)

Si voleu veure totes les fotografies d'aquest dia les teniu a l'enllaç d'aquí sota.